Malawi

2007

Alerts   |   Malawi

In Malawi, government agency shuts fledgling television station

New York, November 2, 2007--State regulators in the commercial city of Blantyre summarily pulled off the air on Tuesday Malawi's first private television station, citing an alleged regulatory violation, according to news reports and local journalists. The ruling, targeting a fledgling station close to opposition leader Bakili Muluzi in the lead-up to presidential polls in 2009, appeared to violate Malawi's media laws, according to CPJ research.
November 2, 2007 12:00 PM ET

Alerts   |   Malawi

In Malawi, private radio stations censored over political coverage

New York, April 13, 2007—Live radio broadcasts of opposition rallies in the lead-up to presidential polls in 2009 led state regulators in the commercial city of Blantyre this week to bar all private radio stations in Malawi from airing live broadcasts without permission, according to local journalists and media reports. Officials accused unnamed stations of airing “hate messages” but offered no evidence.

All private radio and television broadcasting stations must seek advance permission from the Malawi Communications Regulatory Authority (MACRA) before conducting live broadcasts, according to a statement released by the agency on Tuesday. The directive threatened violators with unspecified punishment. “Of late, MACRA has noted with great concern that hate messages are being broadcast by various broadcasting stations,” the statement said.
April 13, 2007 12:00 PM ET
« 2006 | 2008 »