Venezuela

2013

Blog   |   Venezuela

Globovisión sale would finish critical Venezuelan TV

Globovisión's employees work at the station's main studio in Caracas. The broadcaster's owner has accepted a buyout offer. (Reuters/Carlos Garcia Rawlins)

If the proposed sale of Globovisión, the single remaining TV station critical of the Venezuelan government, is finalized next month, the broadcaster will almost certainly become less combative and could eventually turn into another government mouthpiece, according to news reports, local journalists, and analysts.

Letters   |   Antigua and Barbuda, Argentina, Bahamas, Belize, Bolivia, Brazil, Canada, Chile, Colombia, Costa Rica, Cuba, Dominican Republic, Ecuador, El Salvador, Guatemala, Guyana, Haiti, Honduras, Jamaica, Mexico, Nicaragua, Panama, Paraguay, Peru, Trinidad and Tobago, USA, Uruguay, Venezuela

CPJ urges OAS not to weaken human rights system

Dear OAS Ministers of Foreign Affairs: Ahead of the assembly of the Organization of American States on Friday, the Committee to Protect Journalists urges you to oppose any attempts to debilitate the regional human rights system. The failure of member states to preserve the autonomy and independence of the Inter-American Commission on Human Rights and its special rapporteur on freedom of expression would make citizens throughout the hemisphere more vulnerable to human rights violations and represent a blow to democracy in the Americas.

March 18, 2013 12:40 PM ET

Also Available in
Español, Português

Tags:

Statements   |   Venezuela

Venezuelan authorities must ensure safety of press

New York, March 6, 2013--The Committee to Protect Journalists condemns Tuesday's attack on Carmen Andrea Rengifo, a correspondent for the Colombian TV station RCN, by crowds who had gathered in Caracas to mourn the death of President Hugo Chávez. CPJ calls on authorities to investigate the assault immediately.

March 6, 2013 3:08 PM ET

Tags:

Attacks on the Press   |   Venezuela

Attacks on the Press in 2012: Venezuela

Fresh from his re-election in October, President Hugo Chávez Frías sought treatment in Cuba for the recurrence of an unspecified form of cancer, leaving the nation's political landscape in doubt as 2012 came to a close. Chávez said during the campaign that he was free of the cancer that first struck in 2011, although details of his medical condition were shrouded in mystery. In the lead-up to the vote that saw Chávez fend off challenger Henrique Capriles Radonski, the administration continued its systematic campaign against critical news coverage through legislation, threats, and regulatory measures while using unlimited airtime via its state media empire. The election heightened an already polarized environment: Both pro-government and pro-opposition journalists were attacked while covering campaign events. Chávez's campaign against press freedom extended beyond the country's borders in 2012. Venezuela was part of a bloc of countries within the Organization of American States that worked to dismantle the region's system of human rights protection, including the special rapporteur for freedom of expression. The government also announced that it was withdrawing from the American Convention on Human Rights, the first step required in order to pull out from the OAS' two human rights bodies.

February 14, 2013 12:05 AM ET

Blog   |   Cuba, Venezuela

Eating a cable: Internet access still elusive in Cuba

Cuban citizens waiting to use the Web stand outside an Internet café in Havana. (AFP)

There is a popular expression in Cuba that is synonymous with difficulty and crisis. When you want to indicate that someone is doing badly economically, it is sufficient to say that he is "eating a cable." Street humor has identified the act of chewing and swallowing a bundle of wires with scarcity and material want. The parable has gained strength these days in reference to the fiber-optic cable installed between Cuba and Venezuela, which has yet to provide service to Cuban clients despite reports that it is finally functioning.

February 7, 2013 1:37 PM ET

Also Available in
Español

Tags:

Alerts   |   Venezuela

Globovisión probed over Chávez inauguration reports

Bogotá, January 10, 2013--Venezuelan authorities announced late Wednesday that they had launched an investigation against a private TV station that had aired reports questioning the legality of postponing the inauguration of President Hugo Chávez. The Committee to Protect Journalists calls on the government to immediately drop this politicized investigation and to end its persistent harassment of Globovisión, the country's only TV station critical of the government.

2013

Pages: 1 2 or all
« Previous Page  
« 2012 | 2014 »