Turkmenistan

2009

Blog   |   Turkmenistan

The 'cruel censorship' of Turkmenistan

Even though Turkmen President Gurbanguly Berdymuhammedov announced two years ago the necessity of universal Internet access, the Web is more than restricted in the country. This is connected to cruel official censorship, the serious limitation of the availability and speed of Internet connections in cities, and its total absence in villages. I haven't even mentioned the high price of going online, the strict state monitoring of the few public Internet cafes in the cities, and the widespread practice of opening and inspecting instant messages and e-mails.

April 30, 2009 10:00 AM ET

Tags:

Reports   |   Burma, China, Cuba, Egypt, Iran, Saudi Arabia, Syria, Tunisia, Turkmenistan, Vietnam

10 Worst Countries to be a Blogger

CPJ names the worst online oppressors. Booming online cultures in many Asian and Middle Eastern nations have led to aggressive government repression. Burma leads the dishonor roll.

Reports   |   Burma, China, Cuba, Egypt, Iran, Multimedia, Saudi Arabia, Syria, Tunisia, Turkmenistan, Vietnam

Audio Report: Worst Countries to be a Blogger




In our special report, “10 Worst Countries to be a Blogger,” CPJ names the world’s leading online oppressors. Here, Deputy Director Robert Mahoney explains why CPJ undertook this report and how it arrived at its conclusions. Listen to the mp3 on the player above, or right click here to download. (5:34)  
April 30, 2009 12:01 AM ET

Tags:

Attacks on the Press   |   Turkmenistan

Attacks on the Press in 2008: Turkmenistan

In the second year of his presidency, Gurbanguly Berdymukhammedov relaxed some cultural restrictions but took no significant steps to improve press conditions. The strange and repressive legacy of his predecessor, Saparmurat Niyazov, who died in late 2006, continued to dominate this gas-rich Central Asian nation. Despite Berdymukhammedov's promises to open his long-isolated country to the world, access to critical news Web sites was blocked by the dominant, state-owned Internet service provider, and authorities dismantled residential satellite dishes in the capital, Ashgabat, on presidential orders. The government waged an aggressive campaign of harassment against journalists working for the U.S. government-funded Radio Free Europe/Radio Liberty, even as it continued to stonewall questions about the 2006 death of an RFE/RL correspondent in state custody.

February 10, 2009 12:08 AM ET

Tags:

« 2008 | 2011 »