Arabsat

1 results arranged by date

Alerts   |   Iran, Saudi Arabia

Saudi operator Arabsat takes Iran’s Al-Alam network off air

An Al-Alam journalist reports from Saudi Arabia in 2008. (AP)

New York, February 3, 2010—The Committee to Protect Journalists called for Saudi-run satellite operator Arabsat to return to air the Iranian-owned Arabic-language satellite channel Al-Alam, which stopped broadcasting January 27 without prior notice, according to international news reports.

In a statement published on its Web site, Al-Alam said that “Arabsat, in continuation of its censorship policies and as a move to confront the news networks which reflect the realities of the world, has today once again cut broadcasting of the Al-Alam network.” Al-Alam was previously taken off the air by both Arabsat and the Cairo-based satellite service provider Nilesat in November. Both cited a contractual breach without elaborating further. 

February 3, 2010 4:30 PM ET

Tags:

1 results