Paul Mooney

2 results arranged by date

Media owners' reluctance to draw China's disfavor imperils the ability of the Hong Kong and Taiwanese press to play a watchdog role. By a CPJ Contributor

Popular protests like this one in Taipei on January 1, 2013, helped derail a plan for a wealthy business tycoon with interests in China to buy Taiwan's largest newspaper. (AFP/Mandy Cheng)
Popular protests like this one in Taipei on January 1, 2013, helped derail a plan for a wealthy business tycoon with interests in China to buy Taiwan's largest newspaper. (AFP/Mandy Cheng)

I've known Paul Mooney since we worked together at Time Warner's Hong Kong-based magazine Asiaweek, which closed in December 2001. After that we'd overlapped in Beijing for several stints. A lot has been written about China's refusal to give him a visa to let him go back to Beijing to work as a features writer for Reuters --- a dream job for a reporter with as many clips as he has built up over the years. He's been quoted widely about what happened, but I haven't seen his full account anywhere else. So here is an email exchange with him from today (I've dropped a reference to some foreign journalists Mooney named who are also having visa problems and most likely wouldn't want to be mentioned):

2 results