TV+

4 results arranged by date

Case   |   Gabon

Gabon opposition TV station reports attack

On September 5, 2012, the studios of TV+, a private television station in the capital, Libreville, owned by André Mba Obame, the country's main opposition leader, were attacked by six unknown assailants, Agence France-Presse quoted Editor-in-Chief Ismaël Obiang Nze as saying. In the attack around 3 a.m. local time, a security guard was hit on the head with a hammer, stabbed in the back, and tied up, but his injuries were not critical, Nze said.

September 10, 2012 5:54 PM ET

Tags:

Alerts   |   Gabon

In Gabon, gunmen burn opposition TV station's transmitter

Clashes broke out in Gabon's capital Libreville on Wednesday when police broke up a protest in support of the country's main opposition leader. (AFP/Xavier Bourgois)

Lagos, Nigeria, August 16, 2012--Unidentified gunmen today stormed a private television station owned by Gabon's main opposition leader and burned down its transmitters, according to local journalists and news reports. It was the second armed attack on the broadcaster since 2009.

August 16, 2012 4:46 PM ET

Also Available in
Français

Tags:

Alerts   |   Gabon

Two Gabon outlets suspended for opposition coverage

Opposition leader André Mba Obame addressed the nation Sunday via his broadcaster TV+. (CPJ)

New York, January 5, 2012--The government of Gabon, led by President Ali Bongo, on Tuesday imposed suspensions on a TV station and a newspaper for coverage of opposition leader André Mba Obame, according to local journalists and news reports.

January 5, 2012 4:15 PM ET

Also Available in
Français

Tags:

Blog   |   Gabon

In Gabon, censorship lingers from 2009 vote

Gabonese journalists at Radio TV Top Bendje, whose transmitters were disconnected during the 2009 elections. (Radio TV Top Bendje)

In Gabon, more than a year after the historic and contested presidential elections won by Ali Ben Bongo Ondimba, the main radio and television stations of Ondimba's two main opponents still face administrative obstructions imposed during the polls, according to interviews CPJ conducted with journalists and officials between July and September.

4 results