Case

Contact

Case   |   Kuwait

Kuwait shuts down two outlets after revoking CEO's citizenship

Kuwaiti authorities withdrew the licenses of a TV station and daily newspaper in July 2014 after revoking the citizenship of the outlets' CEO, according to news reports. The paper and TV station were not operating.

February 23, 2015 2:41 PM ET

Tags:

Case   |   Ecuador

Ecuador issues sanctions for cartoon mocking congressman

On February 13, 2015, Ecuador's media oversight commission, the Superintendency of Information and Communication (SUPERCOM), ordered the Guayaquil-based daily El Universo to publish an apology in connection with a cartoon drawn by Xavier Bonilla, a cartoonist known by his penname Bonil, which was published on August 5, 2014, according to news reports.

Case   |   Uganda

In Uganda, mob assaults radio journalists

A group of about 30 men with clubs attacked journalists Gerald Kankya and Simon Amanyire in the town of Fort Portal in western Uganda on January 23, 2015, Kankya told CPJ. The assailants beat the journalists, breaking one of Kankya's teeth and bruising his legs and arms, the journalist said. Amanyire escaped without serious injury.

Case   |   Macedonia

Appeals court orders imprisonment of Macedonian reporter

The Skopje Court of Appeals in the capital, Skopje, on January 15, 2015, reduced Tomislav Kezarovski's prison term from four and a half years to two years, but ordered the journalist to serve the remaining time--four and a half months--in jail, according to regional and international press. Kezarovski had been serving the term under house arrest.

Case   |   Germany

German daily firebombed over Charlie Hebdo cartoons

On January 11, 2015, attackers firebombed the offices of the German daily Hamburger Morgenpost, in Hamburg, northern Germany, in apparent retaliation for the tabloid's reprinting of several cartoons from the French satirical weekly Charlie Hebdo on its front page, according to news reports. The press reported that arsonists threw a firebomb and stones through a Hamburgen Morgenpost window. No one was injured, the reports said.

January 12, 2015 12:42 PM ET

Tags:

Case   |   Belarus

Belarusian journalist released from KGB jail, banned from travelling

Aleksandr Alesin, journalist with the Minsk-based independent newspaper Belorusy i rynok (Belarusians and the Market), was released from prison on December 10, 2014, but banned from traveling outside Belarus pending investigation, local and international press reported.

December 16, 2014 4:32 PM ET

Tags:

Case   |   Bangladesh

Bangladesh court convicts British journalist on contempt charges

On December 2, 2014, a special war crimes court convicted Dhaka-based British journalist David Bergman of contempt in connection with his reporting, according to news reports. The court ruled that Bergman's writing "portraying derogatory criticism" had "hurt the feelings of the nation," and ordered him to pay a 5,000 taka (US$65) fine or serve seven days in prison, news reports said. The court added that Bergman's reporting "tended to attack and [lower] the authority and majesty of the Tribunal."

Case   |   Somalia

Somali journalist attacked outside home

Unknown gunmen shot the Mogadishu Bureau Chief for the independent, U.K.-based Somali Channel Television on October 12, 2014, outside his home in the Howlwadaag neighborhood in the capital, Mogadishu, according to local journalists and news reports.

Case   |   Afghanistan

In Afghanistan, gunmen attack Pajhwok News journalist

Unidentified gunmen fired shots at Azizullah Hamdard, a reporter for the independent Kabul-based Pajhwok News agency on August 2, 2014, according to news reports. The attack took place near the journalist's home in Kabul, the capital. The gunmen fled the scene immediately. Hamdard sought treatment at a local hospital for injuries to his left arm.

Case   |   Peru

Television program critical of local government in Peru canceled

On August 26, 2014, a television news program that was critical of the local government in the Peruvian city of Ayacucho was canceled after threats were made against the company operating the TV station, according to news reports.

September 10, 2014 12:56 PM ET

Tags:

More documents on Case »

Social Media

View all »