New Vision

4 results arranged by date

Alerts   |   Uganda

Press trying to cover politics in Uganda face restrictions, attacks

January 15, 2016--The Committee to Protect Journalists is concerned that journalists in Uganda are being prevented from freely covering Parliament and campaigning for next month's presidential elections. The government announced this week that journalists without a university qualification will be barred from covering parliament, according to local reports. Journalists have also reported being attacked and threatened while covering the election campaign.

January 15, 2016 4:37 PM ET

Tags:

Attacks on the Press   |   Kenya, South Sudan, Tanzania, Uganda

Advertising and Censorship in East Africa's Press

The printed word is thriving in parts of Africa, but advertisers' clout means they can often quietly control what is published. By Tom Rhodes

Kenyans read election coverage in the Mathare slum in Nairobi, the capital, on March 9, 2013. One reason that advertising revenue trumps circulation for East Africa's newspapers is that readers often share papers to save money. (Reuters/Goran Tomasevic)
Kenyans read election coverage in the Mathare slum in Nairobi, the capital, on March 9, 2013. One reason that advertising revenue trumps circulation for East Africa's newspapers is that readers often share papers to save money. (Reuters/Goran Tomasevic)

Attacks on the Press   |   Kenya, Nigeria, South Sudan, Uganda

Attacks on the Press: Oil, Money, and the Press

New oil deals drive optimism, but the public knows little about the details. By Tom Rhodes

(AFP/Tullow Oil Uganda)

February 14, 2013 12:05 AM ET

Also Available in
Français

Tags:

Alerts   |   Uganda

Uganda president publicly criticizes the press

Ugandan President Yoweri Museveni at his swearing-in ceremony on May 12. (AP)

New York, May 18, 2011--The Committee to Protect Journalists condemns President Yoweri Museveni for publically criticizing local and foreign media outlets. Museveni expressed anger over the outlets' coverage of protests by the opposition over rising fuel prices. In a letter published Tuesday in the state-owned daily New Vision, Museveni accused Al-Jazeera, the BBC, the Kenyan broadcaster NTV, and the local independent Daily Monitor of being supporters of recent opposition protests and "enemies of Uganda's recovery."

May 18, 2011 4:40 PM ET

Tags:

4 results